Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Najlepsze plany treningowe - sprawdź, gdzie je znaleźć
Połączenie zdrowej diety i regularnej aktywności fizycznej, to gwarancja najlepszych efektów i szybkiego zrzucenia zbędnej tkanki tłuszczowej. Aby trening był skuteczny,
Ćwiczenia dla seniorów
Wiele starszych osób narzeka na brak energii oraz regularne bóle związane z bakiem ruchu w codziennym życiu. Problem ten stał się jeszcze bardziej dotkliwy w okresie pandemii, kiedy to wiele osób
Spalacze tłuszczu - warto brać je przed treningiem
Spalanie tłuszczu to jeden z najważniejszych celów, które stawiają sobie osoby chcące zadbać o sylwetkę. Na pewno wiesz, iż połączenie zdrowej diety z regularną aktywności
Ćwiczenia na siłowni rozpiska dla pań
Co jakiś czas ktoś pisze do mnie z pytaniem, czy kobiety mogą wykonywać wszystkie ćwiczenia z męskiej rozpiski. Odpowiedź brzmi: tak, czasami.

Im więcej kobiety robią, tym mniejsze
Rodzaje kwasu hialuronowego w kosmetyce czyli różne wersje kwasu hialuronowego
Kwas hialuronowy – to tak naprawdę nie kwas, a wielocukier, który przypomina wyglądem przezroczysty żel. W takiej właśnie formie stosuje się
Krem do skóry wrażliwej zaczerwienionej czyli zadbaj o swoją skórę - wrażliwość i zaczerwienienia
Jednym z wielu problemów skórnych, z którymi boryka się wiele osób są zaczerwienienia i wyjątkowa wrażliwość skóry. Wszelkie
Pierwsze objawy cukrzycy - stopa cukrzycowa
Cukrzyca to choroba o charakterze metabolicznym, przewlekła i w praktyce mocno obniżająca komfort życia. Jej istotą jest podwyższony poziom cukru we krwi. Chorobę można wykryć

Posted by on Kwi 2, 2021 in Uroda i zdrowie |

Skuteczne sposoby na rozbijanie mięśni

Skuteczne sposoby na rozbijanie mięśni

Czujesz, że Twoje mięśnie są zbite po treningu? To problem wielu osób, które ćwiczą regularnie a ich treningi są intensywne. Zbite mięśnie powodują nie tylko dyskomfort, ale także uniemożliwiają podejmowanie efektywnych treningów. Na szczęście jest kilka sposobów, które pomogą i przyniosą ulgę. Poniżej znajdziesz kilka porad na skuteczne rozbijanie mięśni.

Rozbijanie mięśni

Przede wszystkim warto pamiętać, iż zbite mięśnie mają swoją przyczynę. Najczęściej winne jest nieodpowiednie przeprowadzenie treningu. Solidna rozgrzewka i rozciąganie to elementy, które warto stosować, aby uniknąć urazów, kontuzji oraz zbitych mięśni. Pamiętaj również o tym, aby rozsądnie stopniować trudność treningu. Organizm musi być odpowiednio przygotowany do zamierzonego wysiłku. Mięśnie mają bowiem duże możliwości, ale nie są odporne na wszystko.
Na zbite mięśnie pomaga rolowanie. Najprostszy roler możesz kupić w sklepie z wyposażaniem sportowym za kilkanaście złotych. Użytkowanie nie jest skomplikowane, chociaż na początku może być nieprzyjemnie. Warto jednak podjąć wysiłek, aby po kilku minutach odczuć upragnioną ulgę. Można rolować różne partie ciała, w zależności od potrzeb. Warto robić to regularnie, aby nie tylko rozbijać mięśnie, ale także zapobiegać ich zbijaniu. W przypadku siniaków, krwiaków i świeżych urazów, należy zrezygnować z rolowania.
Kolejny sposób na rozbicie mięśni, to profesjonalny masaż. Warto wybrać się do gabinetu i oddać w ręce profesjonalistów. Przed zapisaniem się na masaż pamiętaj, aby określić swoje potrzeby. Dzięki temu masażysta będzie mógł zaproponować Ci najlepszy rodzaj masażu. To bardzo dobry sposób nie tylko na zbite mięśnie, ale również na relaks i odpoczynek. Nawet jeśli nie masz problemu ze zbitymi mięśniami, warto od czasu do czasu wybrać się na regeneracyjny czy relaksujący masaż. Dobrym sposobem jest także masaż z wykorzystaniem ulubionych olejków eterycznych, które wpływają kojąco na skórę, umysł oraz mięśnie.
Rozluźnienie mięśni gwarantuje również ciepła kąpiel. Warto stworzyć w swojej łazience prawdziwe spa. Olejki eteryczne lub świece zapachowe sprawdzą się idealnie. Do tego ulubiona muzyka i chwila tylko dla siebie gotowa.

Podsumowanie

Zbite mięśnie po treningu mogą być spowodowane brakiem rozgrzewki oraz rozciągania, a także niepoprawnym stopniowaniem nasilenia treningu. Pamiętaj więc o solidnej rozgrzewce przed ćwiczeniami oraz rozciąganiem po treningu. Na zbite mięśnie może pomóc rolowanie, masaże oraz ciepłe kąpiele.