Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Galaretowate uda
Jeśli kiedykolwiek zauważyłaś, że z trudem przychodzi Ci zakładanie spodni, być może masz otłuszczone uda. Tłuszcz na udach to częsty problem kobiet w każdym wieku. Dolegliwość ta pojawia się, gdy tłuszcz
Ćwiczenia interwałowe na brzuch
Mamy tendencję do postrzegania ludzkiego brzucha jako repozytorium tłuszczu i niewiele więcej. Ale nasze mięśnie brzucha są aktywną częścią ciała, a gdy są odpowiednio wyćwiczone, mogą
Przepisy na zdrowe schudnięcie
Zdrowe odżywianie jest bardzo ważne. Zwłaszcza jeśli chcemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów, ważne jest aby pilnować tego, żeby nasze posiłki były w pełni zbilansowane, pełnowartościowe
Zakwasy na plecach
Kiedy ludzie zaczynają ćwiczyć, często pytają: "Czy najpierw powinienem wykonać ćwiczenie czy rozciąganie?".

Odpowiedź jest inna dla każdego, w zależności od poziomu sprawności fizycznej. Jeśli nie
Zbawienne mikronakłucia czyli czym jest Dermapen oraz ile zabiegów jest potrzebne
Zabieg mezoterapii mikroigłowej z użyciem technologii Dermapen
Czym jest ten zabieg i jakie są wskazania do jego wykonania? Dermapen ile
Posiłek przed siłownią
Jeśli nie masz czasu na gotowanie, prawdopodobnie nie masz czasu na trening. Jednak poświęcenie czasu na gotowanie na siłowni może pomóc ci w pełni wykorzystać trening.
Jeśli starasz się spalić
Negatywne skutki nadwagi
Nadwaga niekorzystnie wpływa na zdrowie. Osoby, które ważą zbyt dużo, są narażone na rozwój wielu problemów zdrowotnych takich jak cukrzyca. Są również obciążone większym ryzykiem zawału serca

Posted by on Sie 11, 2021 in Uroda i zdrowie |

Ćwiczenia interwałowe na brzuch

Ćwiczenia interwałowe na brzuch

Mamy tendencję do postrzegania ludzkiego brzucha jako repozytorium tłuszczu i niewiele więcej. Ale nasze mięśnie brzucha są aktywną częścią ciała, a gdy są odpowiednio wyćwiczone, mogą przynieść ogromne korzyści.

Jednym z powodów, dla których warto trenować mięśnie brzucha, jest to, że możesz stać się silniejszy. Twoje mięśnie stają się silniejsze poprzez pracę przeciwko oporowi, a mięśnie brzucha nie są inne.

Pracując przeciwko oporowi, mięśnie brzucha muszą się wielokrotnie kurczyć. Im bardziej mięśnie brzucha muszą się wysilać, tym ciężej muszą pracować. Im większy wysiłek muszą wykonać, tym szybciej staną się silniejsze.

Ćwiczenia interwałowe na brzuch, czyli HIIT dla abs

Trening interwałowy (znany również jako trening interwałowy lub HIIT) jest rodzajem metody treningowej polegającej na naprzemiennym stosowaniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń beztlenowych z mniej intensywnymi okresami odpoczynku. Okresy intensywne nazywane są interwałami beztlenowymi, a okresy odpoczynku – interwałami tlenowymi. Ta forma treningu jest używana przez wielu profesjonalistów fitness w celu poprawy wydajności swoich klientów.
Termin HIIT został ukuty przez Benno Nigg w 1983 roku, podczas gdy pracował na Uniwersytecie w Bernie w Szwajcarii. Zaczynając od swojej pracy doktorskiej, Nigg opowiedział się za treningiem interwałowym o wysokiej intensywności jako metodą poprawy zarówno kondycji aerobowej i anaerobowej, jak i wyników sportowych.

Trening HIIT obejmuje krótkie, intensywne okresy ćwiczeń, po których następują krótkie, aktywne przerwy na odpoczynek. Podczas interwału beztlenowego intensywność jest wysoka, zwykle powyżej 70% maksymalnego tętna (HRmax), a podczas odpoczynku intensywność jest niska.
Interwały beztlenowe są zazwyczaj wykonywane przy użyciu dużej liczby powtórzeń danego ćwiczenia, takiego jak sprint, sprinty na wzgórzu lub skok w dal. Po interwałach beztlenowych następują okresy aktywnej regeneracji, podczas których organizm jest schładzany przy niskim poziomie intensywności, np. podczas chodzenia lub jazdy na rowerze. Trening interwałowy może być wykonywany przy użyciu ćwiczeń z ciężarem własnego ciała, takich jak burpees lub przysiady, lub przy użyciu maszyn, takich jak trenażery eliptyczne lub bieżnie.

Sesja HIIT trwa zazwyczaj od 10 do 40 minut. Jeden interwał może trwać od kilku sekund do 3 minut. Tradycyjnie, przerwa regeneracyjna składa się z chodzenia, jazdy na rowerze lub lekkiego rozciągania. Badania wykazały jednak, że stosowanie aktywnej regeneracji po interwałach beztlenowych może faktycznie poprawić wytrzymałość.