Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Podejmij wyzwanie na brzuch i ciesz się efektami
Płaski brzuch to atut, który pragnie mieć wiele osób. Niestety jest to problematyczna część ciała, z której tkanka tłuszczowa może znikać bardzo powoli. Warto podjąć wysiłek
Dieta dla osoby chorej na cukrzycę - co powinna jeść?
Brak aktywności fizycznej i nieprawidłowa dieta to dwie główne przyczyny cukrzycy typu II, z którą zmaga się coraz więcej osób po czterdziestce. Choroba ta może też
Ćwiczenia dla seniorów
Wiele starszych osób narzeka na brak energii oraz regularne bóle związane z bakiem ruchu w codziennym życiu. Problem ten stał się jeszcze bardziej dotkliwy w okresie pandemii, kiedy to wiele osób
Smaczny sok prosto z domu
O dobrym wpływie owoców na ciało człowieka nie trzeba przekonywać, jednak ciągłe spożywanie ich surowych może stać się nużące. Co wtedy? Oczywiście można zrobić z nich smaczny napój, który da
Galaretowate uda
Jeśli kiedykolwiek zauważyłaś, że z trudem przychodzi Ci zakładanie spodni, być może masz otłuszczone uda. Tłuszcz na udach to częsty problem kobiet w każdym wieku. Dolegliwość ta pojawia się, gdy tłuszcz
Wenflon- budowa i specyfikacja urządzenia
Wenflon jest niezwykle pomocny. Dzięki jego podłączeniu do żyły, nie ma konieczności każdorazowego wkłuwania się, w celu podania medykamentów.
Stosowany jest u chorych przewlekle,
Nici pdo dermatic - nici liftingujące w Warszawie
Pragnienie zachowania młodości jest silne na całym świecie. Praktycznie nie ma chyba człowieka, który chociaż raz nie pomyślał o zatrzymaniu czasu, przynajmniej pod kątem

Posted by on Sie 11, 2021 in Uroda i zdrowie |

Ćwiczenia interwałowe na brzuch

Ćwiczenia interwałowe na brzuch

Mamy tendencję do postrzegania ludzkiego brzucha jako repozytorium tłuszczu i niewiele więcej. Ale nasze mięśnie brzucha są aktywną częścią ciała, a gdy są odpowiednio wyćwiczone, mogą przynieść ogromne korzyści.

Jednym z powodów, dla których warto trenować mięśnie brzucha, jest to, że możesz stać się silniejszy. Twoje mięśnie stają się silniejsze poprzez pracę przeciwko oporowi, a mięśnie brzucha nie są inne.

Pracując przeciwko oporowi, mięśnie brzucha muszą się wielokrotnie kurczyć. Im bardziej mięśnie brzucha muszą się wysilać, tym ciężej muszą pracować. Im większy wysiłek muszą wykonać, tym szybciej staną się silniejsze.

Ćwiczenia interwałowe na brzuch, czyli HIIT dla abs

Trening interwałowy (znany również jako trening interwałowy lub HIIT) jest rodzajem metody treningowej polegającej na naprzemiennym stosowaniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń beztlenowych z mniej intensywnymi okresami odpoczynku. Okresy intensywne nazywane są interwałami beztlenowymi, a okresy odpoczynku – interwałami tlenowymi. Ta forma treningu jest używana przez wielu profesjonalistów fitness w celu poprawy wydajności swoich klientów.
Termin HIIT został ukuty przez Benno Nigg w 1983 roku, podczas gdy pracował na Uniwersytecie w Bernie w Szwajcarii. Zaczynając od swojej pracy doktorskiej, Nigg opowiedział się za treningiem interwałowym o wysokiej intensywności jako metodą poprawy zarówno kondycji aerobowej i anaerobowej, jak i wyników sportowych.

Trening HIIT obejmuje krótkie, intensywne okresy ćwiczeń, po których następują krótkie, aktywne przerwy na odpoczynek. Podczas interwału beztlenowego intensywność jest wysoka, zwykle powyżej 70% maksymalnego tętna (HRmax), a podczas odpoczynku intensywność jest niska.
Interwały beztlenowe są zazwyczaj wykonywane przy użyciu dużej liczby powtórzeń danego ćwiczenia, takiego jak sprint, sprinty na wzgórzu lub skok w dal. Po interwałach beztlenowych następują okresy aktywnej regeneracji, podczas których organizm jest schładzany przy niskim poziomie intensywności, np. podczas chodzenia lub jazdy na rowerze. Trening interwałowy może być wykonywany przy użyciu ćwiczeń z ciężarem własnego ciała, takich jak burpees lub przysiady, lub przy użyciu maszyn, takich jak trenażery eliptyczne lub bieżnie.

Sesja HIIT trwa zazwyczaj od 10 do 40 minut. Jeden interwał może trwać od kilku sekund do 3 minut. Tradycyjnie, przerwa regeneracyjna składa się z chodzenia, jazdy na rowerze lub lekkiego rozciągania. Badania wykazały jednak, że stosowanie aktywnej regeneracji po interwałach beztlenowych może faktycznie poprawić wytrzymałość.