Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Porost włosów - preparaty na szybszy wzrost włosów. Mezoterapia igłowa czy bezigłowa?
W teorii wizyta u fryzjera powinna poprawiać nastrój każdego człowieka. Lekka lub bardziej zaawansowana metamorfoza czyni cuda, pod
Warzywo, które czyni cuda?
Niedawno amerykańscy naukowcy dowiedli, że najzdrowsze warzywo na świecie to rukiew wodna.
Właściwości lecznicze tej rośliny znano już w starożytności. W medycynie ludowej jest stosowana w
Jak zmierzyć obwód bioder?
Wiele kobiet ma kompleksy z powodu zbyt szerokich lub wąskich bioder. Wiele kobiet rezygnuje z rozkloszowanych spódnic ze względu na kształt bioder albo z dopasowanych spodni przez chłopięcą
Sposoby na walkę z nadwagą
Wiele osób traktuje współczynnik bmi jako wyznacznik tego czy mają nadwagę czy nie, oczywiście jest to jedna z metod, jednak nie jest ona zbyt dokładna. Zwłaszcza że wpływa na to kilka innych
Zbawienne mikronakłucia czyli czym jest Dermapen oraz ile zabiegów jest potrzebne
Zabieg mezoterapii mikroigłowej z użyciem technologii Dermapen
Czym jest ten zabieg i jakie są wskazania do jego wykonania? Dermapen ile
Rodzaje kwasu hialuronowego w kosmetyce czyli różne wersje kwasu hialuronowego
Kwas hialuronowy – to tak naprawdę nie kwas, a wielocukier, który przypomina wyglądem przezroczysty żel. W takiej właśnie formie stosuje się
Domowa woda różana
Natura jest najlepsze
Coraz częściej doceniamy w codziennej pielęgnacji kosmetyki pochodzenia naturalnego. Tego typu produkty są zdrowe, działają skutecznie i można przygotować je samodzielnie w domowym

Posted by on Gru 1, 2020 in Uroda i zdrowie |

Ćwiczenia dla seniorów

Ćwiczenia dla seniorów

Wiele starszych osób narzeka na brak energii oraz regularne bóle związane z bakiem ruchu w codziennym życiu. Problem ten stał się jeszcze bardziej dotkliwy w okresie pandemii, kiedy to wiele osób starszych stosowało dobrowolną kwarantannę. Niestety nie zawsze wyszło im to na całkowite zdrowie. Chociaż udało im się uniknąć groźnego wirusa, to niestety w grę nie weszły już dodatkowe ćwiczenia związanie z prowadzeniem rehabilitacji czy innego tego typu możliwości. Dzisiaj zastanowimy się, jakie formy aktywności fizycznej mogą wyjść na zdrowie naszym seniorom.

 

W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad wprowadzeniem do codzienności starszych osób spacerów. W końcu przejście kilku ulic czy space po parku na pewno pozwoli rozruszać kości i nabrać pełnego oddechu. Jest to chyba najprostszy sposób na wysiłek fizycznych dla osób starszych. Warto zastanowić się nad spacerami szczególnie w okresie jesiennym, by móc korzystać z ostatków pięknej pogody.
Jednak jeśli mamy na myśli ćwiczenia dla starszych ludzi, to warto zastanowić się nad zestawem kilku ćwiczeń, które każdy senior z powodzeniem może wykonać. Mamy tu na myśli przede wszystkim proste przysiady i półsłony, a także wymachiwanie ramionami. Na pewno każda osoba w kwiecie wieku jest jeszcze w stanie wykonać te ćwiczenia samodzielnie. jednak pamiętajmy, ze w ćwiczeniach najważniejsza jest dokładność i systematyczność w wykonywaniu a nie nadmierna ilość czy finezja wykonywanych ćwiczeń. Oczywiście jeśli mamy taką możliwość, to warto zainwestować w jedną czy dwie proste maszyny, takie jak rowerek stacjonarny czy też maszyna do ćwiczenia mięśni brzucha. Ten sprzęt na pewno pozwoli starczym osobom na zachowanie zdrowia i pełnej sprawności nawet w podeszłym wieku.

 

Warto pomyśleć o tego typu inwestycjach, jeśli chcemy cieszyć się długim życiem w zdrowie i w pełnej sprawności fizycznej. Pamiętajmy również o systematyczności naszych treningów, w końcu to właśnie ta cecha stanowi o naszym zdrowiu bez względu na wiek.